divendres, 23 de maig de 2014

Pedagogia vocacional. Article


Viatjant per la red, m'he trobat aquest article,  "How to teach vocational education: A theory of vocational pedagogy" (2012), dels autors: Bill Lucas,Ellen Spencer and Guy Claxton. Encara que, en principi puga paréixer que es tracta de vocació a l'educació, en realitat, parla de la formació professional, i de com l'alumnat pot aprendre en un entorn pràctic, quines coses faciliten l'enssenyament, quines coses son millorables, i també per exemple el paper del professor en tot este cercle d'aprenentatge.

Ací us deixe unes idees extretes de l'article, en el que es parla de quan diferents son les formes d'enssenyament, depenenet de com s'enfoque la classe:
  • Paper del professor - facilitador / didàctic
  • Naturalesa de les activitats -  autèntic / artificial
  • Mitjans de saber - pràctic / teóric
  • Actitud cap al coneixement - qüestionant-crític / certer-segur
  • Organització del temps - estès / acotat en el temps
  • Organització de l'espai - taller / aula
  • Aproximació a les tasques - grup / individual
  • Visibilitat dels processos - alta / oculta
  • La proximitat al mestre - virtual / cara a cara
  • Paper de l'alumne - auto-gestió / dirigit
 
http://www.skillsdevelopment.org/PDF/How-to-teach-vocational-education.pdf

 (consultat el dia 22/05/2014)


Us recomane que el llegiu a fons, hi ha coses que us faran reflexionar, n'estic segura.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada